2008年10月19日日曜日

For sale --my Tecno Formula Ford (sold)

Img_7361
Img_7484
Img_7490

突然ですが、逡巡しつつも、Tecnoを手放そうと思っています。



ここしばらくドライバーとしてモチベーションが上がらないままだったのですが、漫然とガレージで寝かせているのは見るに忍びないですし、僕自身が「次」に備えて身軽になろうと決めたのです。



ご興味ありましたら、直接メールいただけますと幸いです。詳細お伝えします。

よろしくお願いいたします。



なお、できれば国内に残って欲しいので、今はまだ海外に広告を出していません。
まさか「床の間フォーミュラ」系の方が興味を持つとも思えませんが、乗らない方はNGです。。。。市価の倍でも払ってくれたら考えますけど、こっちの良心が咎めますね(笑)



#サブプライム危機の影響はないですよ(汗)
 それからヒストリックフォーミュラを降りるつもりもありません。たぶん「次」が待っているはず。ご心配なく。



photo(c) by nero-8さん



#海外に出すつもりで書いた、スペックなどのメモを追記しておきます。英語ですみません。
===
1969 Tecno 69 Formula Ford

Spare car for Skip Barber who won 1970 SCCA national run-off with another Tecno FF (He won Formula B with a Tecno FB that year as well). The car was originally built as a F3 and converted in Tecno Bologna factory while Skip's chief mechanic Terry Secker was sent there.
All the past owners known. I am 4th owner since 2000.
Following link tells what it was in 1999.
http://www.race-cars.com/carsold/other/tffx01/tffx01ss.htm


The car was imported to Japan in 2000.
Frame-off full restoration carried out in 2002 and it has been lovingly cared through the years including every "winter project". No expense spared.

Chassis:
Serial#T00340
Powder coated(by the specialist who paints Yoshimura motorcycles).
No oil/water passage through frame tubes.

Engine:
Originally built by MWE(Marcovicci-Wenz Engineering).711M 6015BA block/"Uprated" Pinto flat head.
Professionally rebuilt in 2007 and just broken-in. Complied with "Monoposto rules".
Virtually everything new inside; AE std pistons, Totalseal 2nd gapless rings, crankshaft, bearings(std).
Crank/flywheel/clutch dynamically balanced as single unit. polished conrods with ARP big-end fastners.
Cosworth oil pump. Tilton XLT starter.

Gearbox:
Hewland Mk.8. Professionally rebuilt in US and still fresh with precise/crisp touch.
New 1st/2nd dog ring installed.
Tilton 7.25" single plate clutch(only 4 race-start)


Fuel system:
New Weber 32/36 DGV carburettor with "dump tube" installed.
Mechanical fuel pump(FFord legal).
Fuel Safe custom pod/wedge fuel cell(around 14liter).

Exhaust:
Custom 4-1 header by HyTech Exhaust(with anti-reversion collectors).

Tires:
Dunlop CR82(FFord legal) only 1 race old.
Revolution 4 spoke wheels(new in 2002) without any scuff/distortion.

Suspension:
Nickel plated in 2007(including driveshafts).
New tie-rods made in 2007
All rosejoints replaced 2002 and some replaced again in 2006.
Uprights crack-tested in 2006.


Shock:
Spax CSX shocks; 4 year-old

Brake:
calipers rebuilt in 2006
F/ Girling 12SP
R/ Girling 14LF
New Performance Friction 01compound pads

Misc:
Smiths chronometric tachometer rebuilt in 2008.
Lifeline electric fire extinguisher
Simpson 6-point belts
Varley Red-top battery

Body:
"Maranello Concessionnaires" red w/light blue stripe repainted in 2002. New upper cowling from Italian specialist. Belly pan is original.

Spares:
-Original Parts;
  fuel tank
  oil tank
  roll hoop(too low and too thin!)
  Armstrong shocks/period springs
  suspension arms/tie-rods/rosejoints
  seat covering/instrument panel(cracked)
-Several sets of hewland Mk gear
-Misc spares(ignition parts/hardware)
==


12 件のコメント:

  1. 次は当然upgrade、となるとF2ですか?!

    返信削除
  2. えっ!そーなんですか?
    次は何を?

    返信削除
  3. 次、がんばってね~、期待してます。
    ��Fのスペアパーツ、もしあれば引き取りたいですが何ある?

    返信削除
  4. エスがちょうど調子が出てきた矢先、う~ん悩ましい。
    フォーミュラ行くならエスを手放さければならないし・・・。

    返信削除
  5. みなさまコメントありがとうございます。
    先の話ばかり訊くのは、すでに何となく悟られていたってことでしょうか?(笑
    >ERさん
    F2というか、FBに行きたいですね。
    うっかりAlfaを増やしたりしないよう、十分気をつけます(笑
    >BT16Aさん
    やはりTecnoが僕のidentityなんで、できれば上級Tecnoが欲しいと思ってます。でも相手あってのことなんで、こればっかりは。。
    >sasakaniさん
    まったくゲンキンなヒトだなぁ(笑
    Mkのギアセットを付けて渡しちゃうと、案外とスペアパーツは少なくて、都筑の箱の中身ぐらいです。クランクは売れちゃったし、先日ブロックが売約済になったようです。デスビ、早いうちにどうぞ。
    >エスロクレーサーさん
    お、ぜひお悩みくださいませ。乗れるうちに乗っておきましょうよ、は殺し文句になりましょうか?(笑

    返信削除
  6. ��ゲンキンなヒトだなぁ
    あははは、特段FF用は必要ないのですが、いちおう応援のつもりなんですが。(笑)
    デスビいただきにあがりたいのですが、W氏がいつも忙しそうで。。。ちょっと行きづらくって
    一番ほしいのはHEWLANDです。
    それは無理ですよね(爆)

    返信削除
  7. >sasakaniさん
    すばらしい。僕へのスポンサーシップですね。折れたバルブ、錆びた排気管など由緒正しいmemorabiliaもご用意しております(笑

    返信削除
  8. (ノ゜⊿゜)ノ、 
    じゃあてはじめにBTメータパネルとか、
    あっ、これは所有者が違うかな(爆

    返信削除
  9. 次期戦闘車両のカラーリングがどうなるのか、今から楽しみですねぇ。
    きっと良いアイディアがありますよね、そりゃぁあるでしょう[E:happy02]

    返信削除
  10. >sasakaniさん?
    BT18?のパネルは僕のものですが、もちろんダメよん!
    .>CLOTさん
    そうですねぇ、次回は第1回目ほど真剣に考えられるのかどうか、自信がないです。Tecnoについていろんなことを知ってしまうとかえってそれが邪魔になってしまうのです。ああいう色に塗って良いのか・・なんてね。

    返信削除
  11. i am interested in buying the tecno. what is the price?

    返信削除
  12. >mike
    Sorry but it's sold.
    found good home in Japan.

    返信削除